top of page
  • תמונת הסופר/תWixer

מה חשוב לדעת על בניית אתרים ב-WIX

WIX היא ללא ספק המערכת הידידותית ביותר לבניית אתרים כיום. אמנם היו לא מעט לפניה, אך התוצאה בדרך כלל הייתה ברמה ירודה עם עיצוב לא אסתטי ומגבלות על מידת ההתאמה האישית. לעומת זאת, בעזרת WIX האתרים שאפשר ליצור הם בלתי מוגבלים ואפשר לבחור בין אתרי תדמית, עמודי נחיתה ואפילו אתרי מסחר און ליין.

חשוב להדגיש שלמרות ש-WIX היא מערכה לבנייה עצמית של אתרים בה האתר שאתם מעצבים הוא בדיוק מה שאתם מקבלים בפועל (What you see is what you get), הרי על מנת להגיע לרמת גימור גבוהה מומלץ מאוד להיעזר בשירותיה של חברת מיתוג מקצועית שמכירה את המערכת ויכולה לקצר תהליכים באופן משמעותי. אך לפני שתעשו זאת, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על WIX.


אין תחליף לעיצוב לוגו

בסופו של דבר הלוגו הוא כרטיס הביקור הוויזואלי שלכם. לוגו המעוצב היטב מעביר את הרעיון מאחורי המותג בלי כמעט צורך במילים או במילים בודדות (הסלוגן). מעצב גרפי מקצועי יעצב לכם מספר סקיצות מהן תוכלי לבחור בזו שאתם הכי מתחברים אליה. לעומת זאת, שירותים אוטומטים ליצירת לוגו בדרך כלל יוצרים תוצאות חסרות ייחוד והמחיר שאתם נדרשים לשלם על הורדת הקובץ הסופי לרוב לא שווה את התוצאה.


אין כבר מניעה לבנות אתרים בעברית ב-WIX

במשך שנים רבות הייתה קיימת בעיה של עברית ב-WIX ובעיקר יכולת העיצוב של הפונטים הייתה מוגבלת יותר בשל השימוש בפלאש. כיום המערכת עברה ל-HTML 5 התומך בעברית באופן מלא, אך משום מה עדיין יש סטיגמה שעברית ו-WIX לא הולכים ביחד.


ניתן לשפץ אתרי WIX ישנים בלי לשבור קירות

ברוב מערכות ניהול התוכן (אפילו כאלו שמתגאות בקוד פתוח), קשה יחסית לקפוץ מתבנית ישנה לחדשה בגלל העדכונים הרבים בליבה של המערכת, חוסר עדכון של תוספים וכו'. לעומת זאת, אם יש לכם אתר ישן ב-WIX ומציעים לכם לעבור למערכת ניהול תוכן אחרת לגמרי, חשבו היטב אם זה משתלם לכם. ניתן לבצע יחסית בקלות מתיחת פנים לאתרים ישנים מבלי לשנות את התוכן ומבלי להתרגל לממשק ניהול חדש לחלוטין.


השליטה באתר שלכם נמצאת בידכם

למרבה הצער, חברות רבות לבניית אתרים מחזיקות את הלקוח כמעין בן ערובה מכיוון שהאתר יושב על השרת שלהן או שרת שהן שכרו עבורו. במצב כזה קורה לא אחת שנוצר קושי להעביר את האתר מחברה אחת לאחרת. לעיתים מדובר על עניין טכני, אבל יש גם מקרים שבהם החברה הננטשת מקשה בכוונה על התהליך במטרה להתיש את הלקוח.

לעומת זאת, בוויקס זה פשוט לא יכול לקרות: כל האתרים יושבים על גבי אותם השרתים והשליטה המלאה על האתר נמצאת בידיים שלכם ומוגנים באמצעות שם המשתמש והסיסמה של החשבון שלכם. הדבר היחיד שאתם צריכים מעבר לכך הוא פרטי הדומיין שלכם, אותו אתם מחברים ל-WIX. (למרות שגם זו לא בעיה גדולה במיוחד).


התאמה מרבית למובייל (האתר בנייד)

מערכת התוכן הממוצעת או אתרים שנבנו בהתאמה אישית עושים שימוש בתבנית שמתאימה את עצמה אוטומטית למובייל, אך לכם אין שליטה מלאה באופן בו האתר יוצג למובייל. למשל, אם אתם רוצים שפסקה מסוימת תהיה ברווח גדול יותר מפסקה אחרת, אין לכם בדרך כלל יכולת לעשות זאת באופן ספציפי לעמוד מסוים, אלא כל הרווחים בדפים במובייל צריכים להשתנות.

לעומת זאת, בוויקס יש לכם תצוגה מקדימה של כל עמוד בנפרד ואתם יכולים לשלוט באופן המדויק בו האלמנטים של האתר יתנהגו גם במחשב וגם במובייל.


אבטחה ותמיכה

נכון, אין אתר שמוגן ב-100% בפני פריצה או מניפולציה (ואומרים שהסינים הצליחו לפרוץ אפילו ל-Gmail...), אבל היתרון של WIX הוא דווקא בכך שהחברה אחראית לכל מיליוני האתרים שבה ואתם לא צריכים לעשות את כל העבודה השחורה כמו גיבוי יום יומי או להגדיר ספריות מוגנות בשרת.

אם אתם ממש צריכים לוויקס יש גם תמיכה טכנית בעברית במייל וזאת למרות שבאופן רשמי אין לחברה ממשק עברי.

אגב, אם אתם צריכים תמיכה נוספת של איש מקצוע, וויקס יכולה לעזור לכם למצוא אחד, משהו שלא בהכרח הייתם מצפים למצוא בחברה שמפרסמת את עצמה כ-"עשה זאת בעצמך".


קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל זו אולי הנקודה הכי כאובה כאשר מדברים על אתרי WIX. כיום היא כמעט ואינה רלוונטית עבור רוב האתרים שאינם אתרים סופר מורכבים מכיוון שהסטנדרטים השתנו והרובוט של גוגל יכול לקרוא אתרי WIX ללא בעיה (זו גם הסיבה לכך שעניין העברית כבר לא רלוונטי). בסופו של דבר, גוגל מחפש תוכן טוב וקישורים מאתרים איכותיים, וזהו משהו שכלל לא קשור ל-WIX...


תוספים

למרות שבוויקס יש כל מה שהמשתמש הממוצע זקוק לו, לא כולם יודעים שלוויקס יש גם חנות תוספים עצמאית. לדוגמה, פידים באינסטגרם, שיתוף קבצים, מזג אויר ולפחות כמה תוספי משלוחים שמתחברים עם החנות הבסיסית של WIX. חלק מהתוספים הם בחינם וחלק עולים כסף (אם כי הם כנראה לא ישברו לכם את הכיס).

בניגוד לתוספים בקוד פתוח שלא תמיד יש התאמה ביניהם לבין גרסת הליבה של המערכת או תמיכה, כאן פשוט לא יכול לקרוא דבר כזה מכיוון שכל המשתמשים עובדים על גבי אותה המסגרת. אמנם אין כאן מיליוני תוספים, אבל זה גם אומר שאתם לא צריכים לבזבז שעות על מציאת תוספים שעובדים או לא עובדים.



מה חשוב לדעת על בניית אתרים ב-וויקס

2,113 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page