top of page
  • תמונת הסופר/תWixer

שלום, זה וויקס? 11 שאלות התמיכה הנפוצות ביותר

עודכן: 19 בפבר׳ 2019

בין אם אתם חדשים בעולם עיצוב האתרים או משתמשים ותיקים של וויקס - כל אחד זקוק לעיתים לקצת תמיכה.  לכן בוויקסר הקמנו עבורכם שירותי תמיכה בעברית על מערכת וויקס במיוחד ללקוחות הישראלים. 

בטלפון קצר תוכלו לקבל תמיכה על מערכת וויקס בעזרה של מומחים מתחום האינטרנט שהוכשרו להכרת כל רבדיה של מערכת וויקס, למתן תמיכה ללקוחות וויקסר.


מרכז התמיכה שלנו זמין תמיד עבורכם, במרחק של קליק אחד, ותמיד נהיה כאן בשבילכם. לפרטים על מרכז התמיכה ומנוי תמיכה שנתי.


בכדי לעשות את הדברים פשוטים אפילו יותר – הכנו עבורכם את רשימת השאלות הנפוצות והחשובות ביותר ואת הקישור לתשובות של מרכז התמיכה של וויקס. בעזרת המענה על השאלות הבאות תהיו מוכנים יותר מתמיד לנהל את אתר הוויקס הפרטי שלכם, ולהשיג נוכחות משגשגת ברשת.


1 - איך אוכל להוסיף לאתר שלי דפים, ולנהל אותם ?

לאחר שבחרתם בתבנית הוויקס הרצויה לכם והתחלתם את מלאכת עריכת האתר- תוכלו לשים לב שהאתר שלכם כבר מכיל מספר עמודים (אלא אם כן בחרתם בתבנית של אתר המכיל דף אחד בלבד).  תוכלו תחילה לשנות את עיצוב התבנית בדפי האתר שלכם, למחוק או להסתיר דפים, להתאים או לשנות את שמות העמודים ולשנות את סדר הופעת הדפים בהתאם לצרכים שלכם.  עקבו אחר הצעדים הבאים אם ברצונכם להוסיף דפים חדשים לאתר שלכם או פשוט הקליקו להדרכה אישית.


2 – מתי כדאי לי להוסיף קישורי עוגן  (anchor), לינק לאזור אחר באתר ? ואיך עושים זאת ?

הוספת קישורי עוגן היא דרך מצוינת לסייע למבקרים באתר שלכם לנווט ולנוע בתוכו.  אתם יכולים להוסיף קישורי עוגן באתר שלכם בכל מקום בו תחפצו בכך, ובנוסף לקישורים תוכלו להוסיף גם תמונות-קישור (Link-Images), לחצנים (Buttons) המקשרים לאזור אחר באתר וטקסט המסומן כלינק- קישור לאזור אחר באתר. ישנן  אפשרויות רבות נוספות – כך שכאשר המבקרים באתר שלכם יקליקו על אחת מהקישוריות שלכם הם יופנו למיקום שנבחר על ידכם.  שימוש בקישורים בתוך האתר יסייע לכם לשלוט בזרימת האתר, ויכול להוות כלי עזר משמעותי בעידוד המבקרים באתר שלכם לרכוש מתוצרתו.

דרך נוספת שבה קישורי עוגן יוכלו לסייע לכם היא אם ברצונכם ליצור אתר אינטרנט הבנוי מדף אחד ארוך, ידידותי למשתמש:  במקום שהמבקרים באתר ישוטטו מדף לדף, הם יוכלו "לקפוץ" לנקודות שונות לאורכו של דף האתר הארוך שלכם.  למדו איך לעשות זאת בבלוג הזה. לקוחות וויקסר יהנו משירות הטמעת קישורים והדרכה אישית בנושא קישורי עוגן – לחוויית גלישה מקסימלית לגולשים באתר שלהם.


3 – איך אוכל לשלוח באופן אוטומטי מיילים למבקרים באתר שלי ?

הרשו לנו להציג בפניכם את "פעולות-חכמות" (Smart Actions) !

"פעולות-חכמות" הוא כלי נוח ושימושי שתוכלו למצוא בתוך לוח המכשירים (Dashboard) של וויקס.  תוכלו להשתמש בכלי זה על מנת להגדיר מסרים שונים שיישלחו בדואר האלקטרוני דרך וויקס שאוט-אאוט (Wix shoutOut): מכתבי תודה, בקשות הרשמה לעלוני החדשות שלכם (Newsletters), ואפשרויות רבות נוספות.  מערכת זו מבוססת על  פעולה מסוג  "אם זה קורה" – "הגב באופן הבא", כך שכל שעליכם לעשות הוא לבחור איזו פעולה תגרום לשליחת איזו הודעה, ולהכניס את כתובת האימייל שלכם.  בוויקסר תוכלו לקבל הדרכה מפורטת בנושא "פעולות חכמות" ובנושאים אחרים כך שתוכלו לנהל את אתרכם כמו המומחים בתחום.


4 – איך אוכל ליצור טפסי "צור קשר" ?

טפסי "צור קשר" הם דרך נהדרת לתקשר עם המבקרים באתר שלכם: לעודד אותם לשלוח לכם משוב על האתר, להפנות אליכם שאלות, וכו'.  מרבית בעלי האתרים בוחרים לכלול את טפסי "צור קשר" בדפי ' צור קשר' הנמצאים באתר שלהם.

דרך טפסי "צור קשר" אתם יכולים להזמין את המבקרים באתר שלכם לכתוב אליכם מבלי שתצטרכו להציג את כתובת האימייל שלכם, ובכך תישארו אנונימיים לשולחי דואר זבל (Spammers) למיניהם.  ליצירת טפסי "צור קשר" עליכם לבחור את שדות הטקסט אשר תרצו שיופיעו בטופס, ואז להתאים באופן אישי את העיצוב כך שיתאים לאתר שלכם.

אין לכם ראש לכל זה? וויקסר כאן בשבילכם.


5 – איך אוכל להוסיף מדיה לאתר שלי ?

חשוב להפוך את האתר שלכם לאינטראקטיבי ועשיר במולטי-מדיה בכדי להעשיר את האתר ולמשוך גולשים להישאר באתר.  למה לכם להסתפק באתר סתמי וחסר ייחוד, כאשר אתם יכולים להוסיף תוכן מעשיר כדוגמת תמונות, מוסיקה, מסמכים ממקור חיצוני, או סרטוני ווידאו לאתר שלכם?  בכדי להוסיף מדיה לאתר שלכם, בחרו את סוג המדיה בה אתם מעוניינים, ועקבו אחר ההנחיות שיסופקו לכם.  אם אתם מעוניינים להפוך את האתר שלכם למעניין יותר על ידי הוספת סרטוני ווידאו, תוכלו ללמוד איך להוסיף סרטונים לאתר שלכם מ-YouTube או Vimeo בקישור הבא או פשוט הקליקו כאן לההצטרפות למנויי תמיכה בחברת וויקסר.


6 – האם אוכל לשנות את צבעי הרקע של עמודי האתר שלי ?

בוודאי! בפלטפורמת העיצוב של וויקס תוכלו לשנות את צבעי הרקע, להוסיף תמונות לרקע האתר (מתוך בנק התמונות של וויקס או להעלות תמונות שלכם), ואפילו להשתמש בסרטוני ווידאו משלכם לרקע האתר או לעלות סרטון מהמאגר של וויקס.  באפשרותכם להשתמש ברקע זהה לכל עמודי האתר שלכם על ידי  הקלקה על "השתמש בעמודים נוספים", או ליצור רקעים ייחודיים לכל עמוד בנפרד.

להדרכה איך להסיר את רקע האתר לחץ כאן


7 – מה זה SEO , ואיך אוכל לקדם את האתר שלי במנועי החיפוש המרכזיים ?

כל בעל אתר רוצה שהאתר שלו יופיע גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל: צירוף האותיות SEO הינו ראשי התיבות של 'אופטימיזציה של מנועי חיפוש' (Search Engine Optimization).  SEO מתייחסלפעולות בהן כדאי לכם לנקוט על מנת להבטיח שהאתר שלכם יופיע גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש כדוגמת גוגל או בינג.  ככל שהאתר שלכם יופיע גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש, כך יעלה הסיכוי שאנשים רבים יותר יהיו מודעים לקיומו ויבחרו לבקר בו.  שיפור ה-SEO שלכם  יאפשר למצוא את האתר שלכם בקלות רבה יותר. תוכלו למצוא טיפים רבים לשיפור ה-SEO  בבלוג שלנו.[די8] 

לקוחות וויקסר יהנו משירותי הדרכה פרטניים ואישיים להתאמת הseo לאתר שנבנה להם.[די9] 


8 – האם האתר שלי הוא ידידותי למכשירים ניידים (Mobile Friendly) ?

מחקרים שנערכו לאחרונה הראו כי הגלישה דרך מכשירים ניידים (טאבלטים וטלפונים סלולריים) הפכה להיות נפוצה יותר מזו הנערכת דרך מחשבים שולחניים.  המשמעות של נתון זה היא שעתה, יותר מתמיד, חשוב שהאתר שלכם יהיה מותאם לצפייה גם במכשירים ניידים.  וויקסר תעצב לכם אתר באופטימיזציה לניידים וטאבלטים, וכמובן תקבלו הדרכה איך להשתמש בעורך(Editor) של וויקס.  נתחיל בכך שנאשר 'תצוגה במכשירים ניידים' של האתר שלכם, ואז נתאים את המראה והתחושה של האתר שלכם לתצוגה הניידת בעזרת עורך וויקס לתצוגה ניידת (Wix Mobile Editor).


9 – האם ביכולתי להעביר את תוכנית-הפרמיום שלי בוויקס לאתר אחר ?

בוודאי!  עקבו אחר הנחיות אלה של שלב-אחר-שלב בכדי להעביר את סטטוס חשבון הפרמיום שלכם לאתר אחר.  במקרה ותהיתם מהן הסיבות שיכולות להוביל אתכם לרצות להעתיק את חשבון הפרמיום שלכם – יכולות להיות לכך סיבות רבות, ובינהן: רצון לשנות את העסק שלכם, למתג אותו מחדש, להתחיל בדרך חדשה, או לקבל כל החלטה אחרת במסלולכם המקצועי.  במידה ותחליטו להחליף את האתר שלכם לאתר וויקס חדש, העברת החשבון היא קלה ופשוטה.

נסיתם לבנות אתר בעצמכם ונתקלתם בקשיים? לקוחות וויקסר נהנים משירות העברות סטטוס חשבון וכל היוצא בזה, וכמובן האתר שלכם יבנה על ידנו כך שעכשיו תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.


10 – איך אוכל לפתוח חנות און-ליין ?

פלטפורמת וויקס מאפשרת בניית חנות יפהפייה אם יודעים לעשות זאת נכון. ניתן לבנות גלריית מוצרים מדהימה, להשתמש בשיטות תשלום שונות, ועוד אפשרויות רבות נוספות.  בנוסף, תוכלו להיכנס ולערוך את קולקציות ומלאי המוצרים שלכם, לעקוב אחר רשימות מלאי, לנהל מכירות, לערוך אפשרויות משלוח, ועוד.. - וכל זאת הישר מלוח המכשירים (Dashboard) שלכם בוויקס.

וויקסר נותנת שירותי בנית חנות ברמה הגבוה ביותר. הגולשים באתר שלכם לעולם לא ינחשו שמדובר בפלטפורמת וויקס.

וויקסר הופכת את ניהול האון-ליין של העסק שלכם לקל ויעיל.


11 – היכן אוכל להתעדכן על החידושים האחרונים של וויקס ?

בפלטפורמת וויקס מוסיפים כל העת חידושים, אפליקציות, פיתוחים, ואפשרויות עדכניות. וויקסר כאן בכדי לסייע לכם ליצור את אתר האינטרנט הטוב ביותר ברשת.  בכדי להישאר מעודכנים בחדשות ובפיתוחים האחרונים של פלטפורמת וויקס היכנסו לדף הפייסבוק של וויקסר, עשו לנו לייק עקבו אחרינו, וכמובן – המשיכו לקרוא את הבלוג שלנו.

וויקסר - בונה לכם אתר בראש שקט.


נתחיל עם החלק הקצר שלנו העוסק בשאלות נפוצות. ייעול קידום שמח!

יש לכם שאלות? קבלו תשובות שאלה: אתר האינטרנט שלי כבר ידידותי בכל הקשור ל-SEO. מדוע הדבר כל כך חשוב? תשובה: רוב האנשים ימצאו את אתר האינטרנט שלכם באמצעות מנועי חיפוש כגון גוגל. SEO מצוין ונרחב, מסייע להם למצוא אתכם מהר יותר- באמצעות קידום אתר האינטרנט שלכם בדירוגי מנועי החיפוש. במידה ובניתם את אתר האינטרנט שלכם בעזרת אינטליגנציית עיצוב מתקדמת (ADI) של וויקס, אתר האינטרנט שלכם הגיע מוכן ומעובד עם תוכן מותאם אישית החשוב ל-SEO. אתרי אינטרנט הנבנים באמצעות עורך וויקס מוכנים לעבור התאמה אישית בעזרת טקסט ייחודי המתאר את העסק שלכם. דבר זה מקל על גוגל לדעת במה עוסק אתר האינטרנט שלכם, ולהציג זאת בחיפושי גוגל רלוונטיים. אולם אם כבר בניתם את אתר האינטרנט שלכם, יש בידינו את כל הכלים שאתם צריכים עבור SEO מצוין – ובאפשרותכם לנהל את ה- SEO שלכם ישירות מאתר האינטרנט שלכם או מלוח המחוונים של וויקס.



שאלה: מהו SEO – וכיצד הדבר עובד? תשובה: שאלה מצוינת! בואו נתחיל עם העובדות הבסיסיות. SEO ובעברית: קידום אתרים במנועי חיפוש, קרוי לעתים גם קידום אורגני או פרסום אורגני, הוא מערך הפעולות שאתם נוקטים על מנת להגדיל את תוכן אתר האינטרנט שלכם (טקסט, תמונות וסרטוני וידיאו) מאחר שגוגל יודע האם אתר האינטרנט שלכם מהווה תוצאה רלוונטית לחיפוש של מישהו. נגיד כי אתר וויקס שלכם נועד לשימוש כחנות האופניים שלכם. ברצונכם לגרום לכך שגוגל יציג את אתר האינטרנט שלכם בפני אנשים המחפשים לרכוש זוג אופניים חדשים. שיפור ה- SEO של אתר האינטרנט שלכם מסייע למנועי חיפוש לעשות את החיבור הזה. בעזרת וויקס, פשוט וקל לספק לאתר האינטרנט שלכם SEO  מצוין.

שאלה: אלו כלים של SEO מספקת לי וויקס? בקצרה: כל מה שאתם צריכים על מנת לספק לאתר האינטרנט שלכם SEO איכותי. בין אם הנכם בקיאים בשימוש ב- SEO או משתמשים ב- SEO בפעם הראשונה, יש בוויקס   את כל הכלים הדרושים. SEO בעורך – הוסיפו בקלות SEO  ייחודי לכל  דף באתר האינטרנט שלכם. SEO לתמונות – מייעל את התמונות שלכם בעזרת Alt Text בעורך וויקס. אשף SEO – השתמשו במדריך החינמי של וויקס שלב אחר שלב שיסייע בשיפור ה- SEO שלכם. יומן רשת וויקס – קראו את כל המקורות והמאמרים היעילים של וויקס שוק היישומים של וויקס – חקרו את היישומים של וויקס על מנת לדחוף את ה- SEO שלכם. תמיכת וויקסר – במידה ועולות לכם שאלות נוספות, לצוות התמיכה שלנו יש את כל התשובות.


שאלה: מדוע עליי להתאים אישית את תוכן אתר האינטרנט שלי? תשובה: אתר ADI וויקס שלכם מגיע מוגמר עם תוכן איכותי שיסייע לאנשים למצוא אתכם ברשת האינטרנט. אתרי אינטרנט הנבנים באמצעות עורך וויקס כוללים המלצות לגבי מיקום הטקסט שלכם – תראו תיבות טקסט "אני סעיף" בכל עמוד. וודאו כי אתם מחליפים טקסט זה בטקסט שלכם.

התאמה אישית של תוכן זה באמצעות פרטים מסוימים המתקשרים לעסק שלכם, תסייע לכם להתחבר לאותם אנשים המחפשים באופן ספציפי את מה שיש לכם להציע. להלן מספר טיפים שיספקו לאתר האינטרנט שלכם את התוכן הטוב ביותר שניתן:

•    היו ספציפיים. תכללו את המוצרים, השירותים ואת תחומי ההתמחות שלכם. •    היו מקוריים. אל תעתיקו טקסט מאתרי אינטרנט אחרים. •    הוסיפו תיאורים חיים של התמונות והדמויות שלכם. •    עדכנו את אתר האינטרנט שלכם על בסיס סדיר כך שהדבר ישקף שינויים הנעשים בעסק שלכם. •    בדקו תמיד את האיות שלכם וראו שאין שגיאות כתיב.


שאלה: כיצד אני מחליט על מילות המפתח שלי? תשובה: בעת השימוש בגוגל, אנשים מקלידים מילות מפתח שמטרתן לספר לו את מה שאותם אנשים מחפשים. לאחר מכן גוגל מציג תוצאות חיפוש עם אתרים הכוללים את מילות המפתח האלה. לכן לפני שאתם צוללים לתוך ה- SEO, כתבו רשימה של מילות מפתח המתארות במדויק את העסק שלכם – לא כולל את שם העסק שלכם.

תגלו אלו מילים יהיו היעילות ביותר עבור העסק שלכם באמצעות פתיחת חשבון בעזרת מתכנן מילות המפתח של Google Adwords.

לדוגמא, על פי החיפוש שלנו ב- Google Adwords, מילות מפתח רלוונטיות לחנות האופניים שלכם בישראל כוללות את המילים הבאות:

•    אופניים •    אופניים היברידיות •    טרק •    צמיגי אופניים •    טרק היברידי


שאלה: מהן כותרות העמודים שלי, מילות המפתח שלי והתיאור שלי – והיכן באפשרותי לכתוב אותן? תשובה: הכותרת והתיאורים שלכם הם הדבר שאנשים רואים כשהם עורכים חיפוש בגוגל – על כן יתכן ויהיה זה הדבר הראשון אותו יקראו אנשים אודות העסק שלכם. ייעלו את הכותרת ואת התיאור שלכם באמצעות מילויים במילות מפתח רלוונטיות בהן יעשה שימוש הקהל שלכם בזמן שיחפשו אתכם.

עקבו אחר שלבים אלו על מנת להפוך את הכותרת ואת התיאור שלכם למוכנים לקראת SEO:

באתר הוויקס שלכם, לחצו על "בית" בתפריט הדפים שלכם (HOME), בחרו בדף והקליקו על SEO. שם תראו היכן לכתוב את הכותרת, את התיאור ואת מילות המפתח שלכם עבור כל דף.

כותרת אתר האינטרנט בעזרת פחות מ-60 תווים (כולל רווחים), צרו כותרת הכוללת את שם העסק שלכם ואת מילות המפתח הרלוונטיות. על מנת לכלול את המיקום שלכם, השתמשו בקו הפרדה מאונך ( | ).

לדוגמא: אופניים להשכרה | חולון

תיאור אתר האינטרנט תיאור אתר האינטרנט מהווה את הטקסט הקצר המופיע מתחת לכותרת שלכם ברישומים של גוגל. בעזרת פחות מ-155 תווים, סכמו את מה שמבקרים ימצאו באתר האינטרנט שלכם על ידי שימוש במילות תיאור.

לדוגמא: חנות האופניים החשובה ביותר בישראל, הכוללת אופני כביש, אופני הרים ואופניים היברידיים. תיקונים זולים, צמיגי אופניים וציוד זול לאופניים.

מילות מפתח קבעתם כבר חלק ממילות המפתח הטובות ביותר שיתארו את העסק שלכם. בחרו 10 מתוכן וכתבו אותן כאן, מופרדות בפסיקים.

להלן דוגמא: תפריט דף > בחרו בדף > דף SEO אופניים, אופני הרים, צמיגי אפוניים...


שאלה: כיצד אני יכול לבצע דירוג במדורים עסקיים מקומיים? תשובה: אלא אם כן העסק שלכם מקוון לחלוטין, תרצו לכוון ללקוחות המתגוררים בקרבתכם. זו הסיבה לכך שחשוב לעשות רשימה, לפקח על ולפרסם את המידע העסקי שלכם במנועי חיפוש מוכרים כגון גוגל וגוגל מפות, Yelp, Yahoo, Bing ואחרים. בדקו את Site Booster, אפליקציה מצוינת בשוק האפליקציות של וויקס, וזאת על מנת להפוך את אתר האינטרנט שלכם לכמה שיותר גלוי וברור ללקוחות הנמצאים בקרבתכם.


שאלה: כיצד אני יכול להאיץ את תהליך זיהוי אתר האינטרנט שלי על ידי גוגל? תשובה: דברים טובים מגיעים לאותם אלו הממתינים, על כן היו סבלניים. לוקח זמן עבור מנועי חיפוש כגון גוגל למפתח אתרי אינטרנט חדשים – התהליך יכול להימשך בין חודש ל-3 חודשים עד שגוגל מעדכן את בסיס הנתונים שלו.

במידה ואתם עדיין מתקשים במציאת אתר האינטרנט שלכם לאחר פרק זמן זה, הפכו את החיפוש שלכם לספציפי יותר. לדוגמא, במקום לחפש אחר "חנות לאופניים", חפשו "חנות ותיקון אופניים בישראל".

על מנת להאיץ את התהליך, באפשרותכם להגיש את אתר האינטרנט שלכם ישירות לגוגל באמצעות  http://www.google.com/addurl. אנו ממליצים לכם להגיש את אתר האינטרנט שלכם לידי גוגל לאחר connecting your domain.


שאלה: וויקס מספק לי דומיין בחינם. מדוע חשוב לחבר דומיין מותאם אישית? לאנשים פשוט וקל יותר לזכור דומיין מותאם אישית וייחודי וגורם לאתר האינטרנט שלכם להתבלט בתוצאות החיפוש. וויקס הופך את החיבור לדומיין הקיים שלכם או את רכישת דומיין חדש לגמרי לתהליך פשוט וקל.


שאלה: עדכנתי את אתר האינטרנט שלי. מדוע אינני רואה את השינויים בגוגל? תשובה: יתכן וגוגל טרם שמר את התוכן המעודכן באינדקס שלו, ותראו את השינויים ברישום גוגל שלכם תוך פרק זמן קצר. אולם יתכן גם שכותרות הדפים שלכם והתיאורים לא עמדו במספר התווים המותר או שלא היו תקינים ונכונים עבור תוכן הדף בפועל. במקרה כזה, יתכן וגוגל בחר בתוכן אחר מהדף שלכם להתקנה בתור כותרת עמוד או תיאור עמוד.


לעוד מאמרים מבית וויקסר לחץ כאן



11 שאלות התמיכה הנפוצות ביותר בוויקס

4,683 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page