top of page
  • תמונת הסופר/תWixer

כיצד לשפר בצורה דרסטית את חוויית המשתמש שלכם באתר האינטרנט

עודכן: 19 בפבר׳ 2019

הפיקו את המיטב מאתר האינטרנט שלכם

כאשר אתם צופים בסרט אתם מצפים ממנו שייקח אתכם למסע: מסע מלא בצחוקים, רגשות, הכרת תודה או אפילו השראה. אחת המטרות המרכזיות עבור מפיקי סרטים היא לגרום לצופים ליהנות ממה שהם רואים ולצפות בסרט עד סופו. כאשר אתם חושבים על זה, יש לכך דמיון מדהים למה שאתם עושים כאשר אתם מייצרים את אתר האינטרנט הפרטי שלכם. ברצונכם לספק חוויה בלתי נשכחת ופשוטה.

אתר אינטרנט טוב נמדד באמצעות מספר מרכיבים חשובים, שאחד מהם הוא אורכו של כל ביקור באתר האינטרנט. ככל שהמבקרים באתר האינטרנט נשארים בו יותר זמן, כך ילמדו יותר על העסק שלכם ויהיו מעורבים במה שאתם מציעים. דבר זה מביא אותנו לנושא המרכזי שלנו: UX- חוויית משתמש. UX משמע חוויית משתמש, שהמשמעות לכך היא שעל מנת ליצור אתר אינטרנט מצליח עליכם להבטיח את הנגישות, את השימושיות, היעילות ואת קלות הצפייה שלו. כל המרכיבים האלו יחד יסייעו לכם ליצור מסע מהנה עבור המבקרים שלכם ולשמר UX יוצאת דופן. ישנן מספר שיטות שיסייעו לכם לשלוט באמנות שמאחורי בניית אתרי אינטרנט היוצרת מעורבות גדולה וחוויית משתמש, ואנו מציינים את החשובים ביותר מתוכם כאן:

עיצוב עבור המשתמשים

חקרו וזהו מיהו קהל היעד שלכם, וזכרו אותם תמיד בזמן שאתם יוצרים כל היבט באתר האינטרנט שלכם על מנת שיעמוד בדרישות שלהם. המשמעות לכך היא גם שעליכם להקשיב למשתמשים שלכם ולשנות את מבנה אתר האינטרנט שלכם בהתאם למשוב שהם מספקים לכם.


פחות זה יותר

חוקרים זיהו כי היום, למשתמשים  המחוברים לרשת האינטרנט יש טווח קשב של 8 שניות. המשמעות לכך היא שעליכם למשוך אותם במהירות לתוך אתר האינטרנט שלכם! דף הבית שלכם צריך לכלול רק את הפרטים החשובים ביותר, כגון במה עוסק העסק שלכם. כיוון שתהיה לכם כמות ענקית של מידע לשתף, הכי טוב הוא לקשר דפים פנימיים או להוסיף עוגנים המביאים לידי נקודות שונות בדף שלכם, שם ניתן למצוא יותר מידע.


זרימה

ליבת אתר האינטרנט שלכם נבנית על מסגרת העבודה אותה אתם מייצרים. עליכם לבסס מבנה ולספק את הנקודות ההכרחיות להן זקוק המשתמש. צרו זרימה הגיונית, פשוטה וקלה למעקב ונגישה לקהל היעד שלכם.


עזרים חזותיים

"תמונה שווה אלף מילים". מי ידע שמשפט זה שנהגה בתחילת המאה ה-20 יהיה כה רלוונטי לעולם המקוון שלנו? תמונה אחת יכולה לסייע לכם לשמר עניין ומיקוד המבקרים באתר האינטרנט שלכם. תפשו את המבט בעזרת תמונה איכותית שתוביל אותם למידע יעיל בקליק אחד.


טקסט

טקסט נחשב לגורם קריטי לשימוש עבור כל פיסת מידע שהיא (לרבות יומן רשת זה, נכון?) אולם היו זהירים: ישנם מספר חוקים ברורים בכל הנוגע לדרך שבה יש לכלול תוכן כתוב בצורה נכונה באתר האינטרנט שלכם: בדקו את הקריאות של הטקסט (גודל וסוג הגופן), אל תשתמשו ביותר משלושה סוגי גופנים והשתמשו בנקודות הדגשה גרפיות במידה וקיימות הוראות מסוג כלשהו.


שורת ניווט

זוהי נקודת הבקרה המקשרת את המשתמש לחלקים בתוך אתר האינטרנט שלכם. חישבו על זה כעל מכשיר ה- GPS שלכם עבור אותם אלה המבקרים באתר האינטרנט שלכם. הפכו את הדברים לברורים, נראים לעין בקלות ופשוטים לבדיקה. הלוגו שלכם הוא בסיס הבית שלכם, לכן ברגע שמבקר מקליק עליו, הפעולה הזו אמורה להחזיר אותו לנקודה שבה המסע שלו החל: דף הבית שלכם.


שטח לבן

לעתים קרובות מתייחסים אליו כאל שטח שלילי (מרחב שלילי), השטח הלבן הוא אותו חלק בדף שנשאר ללא סימונים או ריק. לכן במידה ואתם אגרנים, אנא וודאו לנקות את האשפה כאשר מדובר בבית המקוון שלכם! עליכם לארגן אותו בהתאמה כך שלכל סוגי התכנים (טקסט, תמונות, סמלים גרפיים וכו') יהיה מספיק מקום להעניק לצופים שלכם מרווח נשימה. אותו מקום (מרווח) שבין כל מרכיב חשוב ביותר לזרימה ולעיבוד אתר האינטרנט שלכם.


מעל הקפל

מבזק חדשות! חזרה ליום שבו כתבי העת שימשו כצורת המדיה המרכזית, עורכים היו מוודאים שהם כוללים את פיסות המידע החשובות בעמוד הראשון, "מעל הקפל". הדבר מתייחס לדרך שבה אנשים נהגו להחזיק את העיתון בידיים שלהם: מיקום הטקסט החשוב ביותר במקום הברור ביותר. תעשיית העיתונות המודפסת כמעט ונעלמה, אולם הרעיון של שמירת הדבר החם בראש העיתון עדיין נחשב לצורך כאשר מדובר בדף הבית.


קישורים

אלו הם כמו מדריכי הטיולים של אתר האינטרנט שלכם. השתמשו בהם להכוונת המבקרים שלכם היכן שברצונכם ש-"יטיילו (יסיירו)" אחר כך. עובדה חשובה: במידה והקישור מוביל לתוכן שבתוך אתר האינטרנט שלכם, אל תשאירו אותו פתוח בלשונית חדשה. במידה ומדובר במקור חיצוני, כוונו אותו לפתיחת חלון חדש.

CTA

שלושת האותיות האלה מציינות את המשפט "Call To Action (הנעה לפעולה). אלו הם הלחצנים האומרים לצופים שלכם בדיוק את מה שאתם רוצים שיעשו. מקמו אותם במיקומים אסטרטגיים, הוסיפו 2-3 מילות פעולה ובחרו בצבע שיופיע על הצג!


פרטי התקשרות

סיפור מוצלח בדרך כלל מסתיים כאשר המבקרים שלכם מתעניינים ביצירת קשר עמכם! המידע שלכם ליצירת קשר צריך להיות ממוקם במקום נגיש, ואל תשכחו להוסיף את כל אמצעי ההתקשרות ההכרחיים (כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, כתובת).


קישורים למדיה חברתית

האם לעסק הקטן שלכם יש נוכחות במדיה חברתית (אמורה להיות לו נוכחות בשלב זה!)? אם כן, אז הנקודה שציינו לעיל מתייחסת לכך גם כן. חשבו על קישורים אלה כעל המשך לסרט שלכם (אלה אתר אינטרנט) שזה עתה נתתם למבקרים שלכם לעבור עליו. מיקום הקישורים החברתיים שלכם במקום ברור וגלוי יעודד את המשתמשים שלכם להמשיך לנווט לאורך המסע של העסק שלכם.


מוסיקה

ככל שנאהב כנראה לרקוד לצלילים שלכם, אין אנו ממליצים להוסיף מוסיקה שמתחילה לנגן באופן אוטומטי. במידה ואתם מוסיקאים וזהו חלק מהעסק שלכם, אל תאפשרו למוסיקה להתנגן בלולאה (ללא הפסקה), Forever, forever, ever, forever, ever.


תאימות ניידת

בעולם שבו אפילו לכלב שלכם יש חשבון אינסטגרם משלו, עליכם לקחת בחשבון כי מרבית המבקרים באתר האינטרנט שלכם יגלשו באמצעות המכשיר הנייד שלהם. ישנם כל כך הרבה סוגים שונים של מסכים, והמטרה שלכם היא להראות שדברים טובים מגיעים בחבילות קטנות:) השתמשו  בתוכנת Wix mobile Editor ליצירת אתר אינטרנט שיתאים לשימוש מכל מכשיר.


חלק תחתון (פוטר)

אכפת לכם לגבי הנעליים שאתם נועלים בכל יום, נכון? או אז עליכם להתייחס לפוטר של האתר שלכם באותה דרך. החלק התחתון של אתר האינטרנט שלכם צריך להיות אינפורמטיבי וחזותי כמו שאר דף הבית שלכם. מקמו קישורים לדפים הבאים: עלינו, צרו קשר, תנאי שירות, מדיניות פרטיות ומפת האתר (רשימת כל הדפים שכללתם באתר האינטרנט שלכם), על מנת להקנות לדף הבית חוויית משתמש חלקה.

נראה שיש לכם הרבה דברים לעשות למען אתר האינטרנט שלכם, נכון? ובכן, זה יהיה שווה את הזמן שתשקיעו בכך כאשר המבקרים שלכם חווים את התנסות המשתמש הטובה ביותר האפשרית.

אל תשכחו: אם תנהגו על פי טיפים אלה, הם יגיעו!

טיפים נוספים לקידום אתר הוויקס שלכם: לחצו כאן



כיצד לשפר בצורה דרסטית את חוויית המשתמש שלכם באתר הוויקס שלכם

45 צפיות0 תגובות
bottom of page