top of page
  • תמונת הסופר/תWixer

איך לשפר את מהירות הטעינה באתרי וויקס

עודכן: 19 בספט׳ 2022

אם אתם מתכוונים להשתמש בפלטפורמה של Wix כדי לבנות את האתר שלכם, אתם בוודאי תרצו שהאתר שלכם ייטען במהירות המירבית. אף אדם עם אתר אינטרנט לא רוצה לחכות הרבה זמן עד לטעינת האתר שלו, במיוחד שיש כל כך הרבה מערכות לבניית אתרים וכל כך הרבה אפשרויות להאצת אתרים. שיפור טעינת האתר שלכם יגרום לגולשים לפגוש מהר יותר את התוכן באתר וימנע נטישה מוקדמת. במאמר הזה נדבר על הדרכים לשיפור מהירות טעינה באתרי וויקס, אך לפני זה, חשוב להבין במה שונה האצת אתר במערכת Wix מהאצת אתר במערכות אחרות לבניית אתרים?


במה שונה האצת אתר וויקס מאתרים אחרים?

וויקס היא פלטפורמה שמגיעה עם אחסון בילד אין מטעם החברה. הם דואגים לאחסן את האתר שלכם בשרת שלהם, לנהל ולעדכן את הקוד של הפלטפורמה, טיפול באבטחה, אפשרויות גיבויים וכו'. כל המערך הזה מסופק לכם עבור עלות המנוי החודשי או השנתית שאתם משלמים ל -Wix. המשמעות של עבודה עם וויקס היא שאתם גם לא מקבלים גישה מלאה לקוד של המערכת מה שמגביל חלק מהאפשרויות של האצת אתרים שמתבצעות דרך הקוד או דרך חברת האחסון (מה שלא מתאפשר עם אתר וויקס). חשוב להכיר את המערכת של וויקס ואת האפשרויות בה כדי לדעת אילו פעולות אקטיביות תוכלו לבצע על מנת להאיץ את האתר שלכם. הכרה מלאה של אפשרויות האצת אתרים באתרי Wix תעזור לכם להבין אילו שינויים ניתן לבצע שישפיעו על מהירות האתר, מה עליכם לתעדף בעת בניית האתר וכיצד לבצע פעולות תחזוקה שוטפות.




שיפור טעינת העמוד באתרי Wix

מהירות האתר שלכם היא מדידה של כמה מהר האתר נטען במלואו לאחר שמבקשים גישה לאתר. ככל שהאתר נטען יותר מהר, כך הגולשים שלכם נחשפים לתוכן שבתוך האתר בצורה מהירה יותר והסיכוי לנטישת העמוד יורד משמעותית. שיפור מהירות האתר שלכם הוא חלק חשוב בבנייה ותחזוקת אתרים. לפניכם מספר דרכים מרכזיות לשיפור טעינת העמוד באתרי וויקס:


לבצע אופטימיזציה לתמונות

אחת הדרכים הטובות ביותר להאיץ טעינת עמוד באתרי Wix היא על ידי ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר. ודאו שכל התמונות שלכם נשמרות בפורמטים נכונים (PNG. Jpeg וכו') ובגודל המתאים לשימוש באינטרנט. כשאתם מעלים תמונה לאתר שלכם ב-Wix, המערכת משנה את גודל התמונה לגודל האופטימלי עבור טעינה מהירה של האתר. יחד עם זאת, תמיד עדיף להעלות תמונות דחוסות לאתר למרות האופטימיזציה האוטומטית של וויקס.



להפעיל אפשרות של Cache

דרך נוספת להאיץ אתר וויקס בצורה משמעותית היא שימוש באפשרות של מטמון אתרים (Cache). מטמון אתרים בעצם מאחסן עותק של הקבצים הסטטיים באתר שלכם (תמונות, קבצי JS, קבצי CSS וכו') בדפדפן של המשתמש. פעולה זאת תאפשר לדפים באתר שלכם להיטען מהר יותר עבור כניסות עתידיות של גולשים לאתר מכיוון שלא יהיה צורך לטעון שוב את הקבצים. במערכת של Wix יש פתרון קאש מובנה וכדי להפעיל אותו מהמסך הראשי עברו אל Menus & Pages, לחצו על Show More, לאחר מכן לחצו על הגדרות ואז על הגדרות מתקדמות ותהפכו את הלחצן ליד אפשרות הקאש ל-Enable.



להשתמש ב-CDN

אתם יכולים להאיץ את האתר שלכם בוויקס באמצעות חיבור האתר ל-CDN (רשת להנגשת תוכן). פתרון ה-CDN עוזר לאחסן עותק של קבצי האתר שלכם במספר שרתים ברחבי העולם, מה שיאפשר למשתמשים לטעון את הקבצים מהשרת במהלך ביקור באתר שלכם בצורה מהירה מהשרת הקרוב אליהם גיאוגרפית, מה שיגרום לזמני טעינה מהירים הרבה יותר. ל-Wix יש CDN בילד אין שמחובר בצורה אוטומטית לשרתי האחסון שלה.



להשבית תוספים מיותרים

דרך חיונית נוספת המסייעת בהאצה של אתרי Wix היא השבתה של כל התוספים והתכונות שלא רלוונטיות עבורכם באת. לוויקס יש תכונות מובנות ותוספים שלא תמיד יהיו בשימוש על ידכן ושאת חלקם אתם לא צריכים. השבתה של התוספים הללו תעזור להאיץ את טעינת האתר שלכם. אתם יכולים להשבית תכונות ותוספים מובנים של וויקס על ידי מעבר לחלונית ההגדרות ולחיצה על כפתור "השבת" ליד כל אחד מהתוספים או התכונות שאתם לא צריכים באתר.


לסיכום

בניגוד למה שבעלי אתרים בפלטפורמות אחרות מאמינים - אפשר ומומלץ לשפר מהירות טעינה באתרי Wix. באמצעות חמשת הטיפים שקיבלתם במאמר הזה תוכלו להאיץ את הטעינה באתר שלכם בוויקס עד שתקבלו ציונים מעולים בבדיקת מהירות. תתחילו מביצוע של אופטמיזציה לתמונות, תפעילו דרך ההגדרות באתר את האפשרות של מטמון אתרים (Cache), צמצמו את קבצי הקוד באתר והשביתו תוספים ותכונות מיותרות באתר שלכם.


על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של איזיקלאוד, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.







152 צפיות0 תגובות
bottom of page